Home Gaya Hidup Lafalkan Doa Ini Agar Terlindung dari Lelaki Buaya Darat

Lafalkan Doa Ini Agar Terlindung dari Lelaki Buaya Darat

0
504
(Foto: Freepik)

MATA INDONESIA, JAKARTA – Setiap perempuan pasti tak ingin hatinya terluka. Ia berharap menjalin hubungan dengan laki-laki yang sungguh-sungguh mencintainya, sepenuh hati dan setulus jiwa. Jangankan untuk menjalin hubungan, bertemu lelaki dengan naluri buaya darat pun rasanya tak sudi.

Lelaki buaya darat adalah ia yang kerap mempermainkan perasaan perempuan dengan tipu daya yang manis dan rayuan maut yang aduhai. Sementara Maia Estianty dalam lagunya, lelaki buaya darat digambarkan sebagai lelaki yang bermulut manis sekali tapi hati bagai serigala.

Selain tidak cukup dengan satu perempuan, memiliki hubungan dengan makhluk seperti ini juga takkan berjalan mulus. Akan tetapi, sulit untuk mendeteksi lelaki dengan naluri buaya darat saat pertama kali berjumpa atau berkenalan. Karakternya baru akan diketahui ketika menjalin hubungan.

Ada baiknya untuk kaum hawa melafalkan doa ini agar terlindungi dari lelaki buaya darat.

” Rabbi Najjini wa ahli mimma ya’malun. Allahumma wa jannibnii mungkaraatil akhlaq wal ahwaai wal a’maali wal adwaa’.”

“Wahai Tuhanku, selamatkanlah aku dan keluargaku dari perbuatan mereka, serta jauhkanlah aku dari pelbagai kemungkaran akhlak, hawa nafsu, amal perbuatan, dan segala macam penyakit.”

(Disarikan dari Kitab Doa Mustajab Terlengkap karya Ustaz H Amrin Ali Al Kasyaf)

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here