Seorang wanita di Malaysia diserang anjing. (Foto: Twitter)

MATA INDOENSIA, JAKARTA – Rekaman CCTV yang menampilkan seorang wanita pejalan kaki diserang oleh anjing peliharaan di salah satu perumahaan menjadi viral. Video tersebut diunggah oleh @BukanWanted pada Selasa 28 Juli 2020.

Pemilik akun tersebut menyebutkan peristiwa ini terjadi di kawasan Taman Tanjung Minyak Perdana, Melaka, Malaysia. Wanita itu mendapatkan sejumlah luka akibat digigit anjing yang tiba-tiba menyerangnya itu.

Dalam video yang beredar, wanita itu terlihat tengah berjalan di sekitar perumahan. Dari salah satu perumahan yang pagarnya tidak tertutup tiba-tiba muncul seekor anjing dengan sergapnya mengejar dan mengigitnya.

BACA JUGA: Viral! Curhatan Pembeli Ditinggal Ayah dari Anaknya di Lapak Online, Netizen: Sabar Bun!

Wanita itu nampak berusaha untuk melarikan diri dari serangan anjing. Melihat kejadian tersebut, salah satu tetangga menolong si pemilik anjing mencoba menolong korban.

Tetangga itu mencoba memisahkan korban dari anjing tersebut dengan cara menaiki mobilnya dan hendak menabrak si anjing. Setelah itu wanita pun langsung masuk ke dalam rumah tetangga itu.

Akibat insiden tersebut, wanita itu mendapatkan luka parah di tangan dan kaki. Video ini viral dan diputar sebanyak 341,7 ribu kali di Twitter.

Beragam komentar dari netizen pun muncul. Banyak dari mereka yang mengkritik pemilik anjing yang membiarkan pagar terbuka.

BACA JUGA: Viral! Begini Kondisi Bocah yang Terima 90 Jahitan usai Selamatkan Adiknya dari Serangan Anjing

“Kesiannya orang yang tak bersalah jadi mangsa. Nak bela binatang terutamanya yang ganas macam anjing ni, tolonglah latih binatang tu. Ada akal sila guna. Tak memasal membahayakan orang. Kalau dah jadi macam ni, ikutkan dah boleh matikan anjing tu,” kata @nf**rin_.

“KANNNNNN! sumpah scary afff. tuan rumah pula bebal bangang tiada akal betul biar anjing dia macam tu haih kalau kena aku sumpah aku ludah pakai kahak berdarah muka tuan rumah tu,” komentar @unaew**sley.

“Kadang2 owner memang bebal nak mampos pon. Dah tahu haiwan bahaya tak tutup pagar. Kucing aku mati sebab owner bodoh lepaskan kt luar rumah la. Dah la kawasan private kau nk lepas anjing pebenda bodo. Tak memasal anjing masuk kawasan rumah kitorang then bunuh kucing tgh bunting,” tulis @am**_isa.

BERIKAN #KomenPositif DI ARTIKEL BERITA INI

Please enter your comment!
Please enter your name here